آذر 28, 1396 admin 0Comment

انستن این موضوع که به خواب کافی نیاز داریم و فهم دلایل علمی آن، احتمالا بیدار شدن ساعت ۳ بامداد را برای ما ناراحت‌کننده‌تر می‌کند. اما کماکان بین ما افرادی هستند که از بی‌خوابی‌ رنج می‌برند.

برای کمک به این جغدهای شبانگاهی، بهترین شیوه‌های علمی که کارشناسان بهداشت خواب سال‌ها بررسی و گردآوری کرده‌اند را پیشنهاد می‌کنیم:


یک روال منظم برای رفتن به اتاق خواب ایجاد کنید
لازم است که پیش از خواب  ذهن و بدن خود را با انجام تمرینات ساده از قبیل دوش آب گرم و مطالعه عمیق ریلکس کنید. می‌توانید برای پیدا کردن ایده‌های برتر از لیست کارهایی که ۱۳ فرد مشهور جهان پیش از خواب انجام می‌دادند بهره بگیرید.
برای مثال بیل گیتس هم پیش از خواب کتاب‌هایی با موضوعات بهداشت عمومی و یا تاریخ حمل و نقل مطالعه می‌کرد و یا هافینگتون به مطالعه قبل از خواب آن هم به روش قدیمی مطالعه کتاب‌های چاپی می‌پردازد و نه با استفاده از لپ تاپ  و ابزارهای الکترونیکی.

اتاق خود را برای خواب مجهز کنید
رابرت اکسمن مدیرکلینک خواب Sleep to Live از مراجعان خود می‌خواهد که درجه دمای اتاق خواب را بین ۶۵ تا ۶۸ درجه فارنهایت (۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنند و اتاق را بااستفاده از پرده‌های ضخیم تاریک کنند.

برای کوک کردن ساعت از تلفن همراه خود استفاده نکنید
در حقیقت سال‌هاست که تلفن همراه برای بسیاری از افراد جایگزین ساعت‌های زنگ‌دار شده است. مشکل از آن‌جا آغاز می‌شود که اگر شما بعد ازمدتی از ورودتان به تخت، به خواب نرفتید وسوسه استفاده تلفن و برنامه‌ها شما را قلقلک می‌دهد. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد، با هزینه ناچیزی یک ساعت زنگ‌دار تهیه کنید.

نفس عمیق بکشید
تنفس عمیق یکی از بهترین راه‌ها برای دور کردن استرس است در حقیقت زمانی که نفس عمیق می‌کشید پیامی به مغز و از مغز به تمام بدن مخابره می‌شود که منجر به ریلکس شدن می‌گردد.
درمانگر خانواده ویکی استارک در برنامه «روانشناسی امروز» پیشنهاد می‌کند که در عمل دم، صحنه یک پیاده روی را تجسم کنید، هوای پاک و تازه را به ریه‌های خود و سلول‌های خود برسانید و در بازدم، تصور کنید تمام سموم بدن و افکار منفی را به خارج از بدن خود هدایت می‌کنید و بدن خود را مجدد بازسازی می‌کنید. با تمرکز به این روش نفس بکشید این یک تمرین است که کم کم باعث می‌شود شما احساس ارامش بیشتری کنید و راحت‌تر به خواب مفید روید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *